Onze waarden

De bedrijfswaarden
volgens George A. Steiner

Klantgerichtheid

Wij kennen de verwachtingen van onze klanten en voldoen daaraan. Ons dienstenaanbod is erop gericht om klanten een nuttige service te bieden, zodat zij zich beter op hun kernactiviteiten kunnen concentreren. We monitoren voortdurend de tevredenheid over onze diensten door middel van klantenenquêtes.

Servicekwaliteit

Wij beveiligen en versterken onze marktpositie door middel van een continu verbeteringsproces waarbij alle werknemers betrokken zijn. Wij bekijken alle werkstromen en processen op holistische wijze om ze te optimaliseren.

Investeringen in de toekomst

Wij streven naar een passend rendement op geïnvesteerd kapitaal. Financiële kracht stelt banen veilig en zorgt voor een gezonde verdere ontwikkeling als onafhankelijk familiebedrijf. Wij herinvesteren de gegenereerde winst in nieuwe milieuvriendelijke technologieën om de kwaliteit en efficiëntie van onze diensten verder te verbeteren.

Langetermijnkarakter

Wij streven naar een langdurige relatie met onze klanten en leveranciers op basis van partnerschap en gekenmerkt door respect, oprechtheid, eerlijkheid, rechtvaardigheid en transparantie. Wij verwachten van onze klanten en leveranciers dat zij zich evenzeer aan de hier geformuleerde principes houden.

Arbeidsomstandigheden

Wij erkennen het recht van onze werknemers op een passende beloning en voldoen aan de wettelijke vereisten met betrekking tot minimumloon, werktijden en medezeggenschap. Wij zorgen voor een veilige en gezonde werkomgeving.

Ontwikkeling van werknemers

Met hun vaardigheden en capaciteiten leveren onze werknemers een doorslaggevende bijdrage aan het economische succes van het bedrijf. Hen stimuleren en opleiden is daarom voor ons een belangrijke investering in de toekomst.

Motivatie en persoonlijke verantwoordelijkheid

Wij verwachten een hoge mate van betrokkenheid van onze werknemers. Als onderdeel van een cultuur van vertrouwen wordt elke werknemer aangemoedigd om zijn taken zo nauwgezet en onafhankelijk mogelijk uit te voeren. Onze managers fungeren als rolmodel voor hun werknemers en hebben een prestatiegerichte, coöperatieve en op de situatie afgestemde managementstijl.

Decentralisatie

Wij zijn een gedecentraliseerd bedrijf. Dit zorgt ervoor dat we dicht bij de markt staan en de juiste lokale zakelijke beslissingen nemen voor de best mogelijke klantenservice.

Concurrentie

Wij zetten ons in voor vrije en eerlijke concurrentie. Het is onze werknemers niet toegestaan om de concurrentie te verstoren door middel van collusie of andere maatregelen en zij zullen hiervoor worden gestraft. Wij gaan ervan uit dat onze klanten, leveranciers en concurrenten zich ook door deze principes laten leiden.

Sociale verantwoordelijkheid

Sociale verantwoordelijkheid is een belangrijk aspect van onze bedrijfswaarden. Wij respecteren internationaal erkende mensenrechten binnen onze invloedssfeer en zorgen ervoor dat deze worden nageleefd. Wij verwerpen met name alle vormen van dwangarbeid en kinderarbeid.

Wij ondersteunen de ontwikkeling van onze samenleving door constructieve bijdragen van materiële en immateriële aard op sociaal, cultureel en economisch gebied.

Wij beschermen het milieu door een gerichte selectie van leveranciers en hun producten, naleving van interne normen en hulpbronbesparende processen en procedures.

Ons beleid voor kwaliteit,
milieu & mensenrechten

Onze waarden zijn niet alleen woorden – ze zijn vastgelegd in bindende richtlijnen. Hier vindt u onze centrale richtlijnen voor de bescherming van mens, milieu en kwaliteit.


Gedragscode voor leveranciers

Naast economische criteria selecteren wij onze leveranciers op basis van naleving van onze waarden met betrekking tot milieubescherming, gezondheid en veiligheid op het werk, ethische bedrijfspraktijken en nog veel meer.

Onze Gedragscode bevat de minimumnormen die leveranciers moeten respecteren en naleven wanneer ze zaken doen met Alsco.